Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,7 %1 806 00067 %
Yle TV29,3 %6,9 %1 646 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %1 149 00043 %
Yle yhteensä44,0 %36,0 %2 056 00077 %
MTV319,2 %25,4 %1 888 00070 %
Sub3,0 %3,1 %1 217 00045 %
AVA2,5 %2,3 %923 00034 %
C More Total0,5 %0,3 %193 0007 %
MTV yhteensä25,2 %31,2 %2 046 00076 %
Nelonen8,0 %10,6 %1 651 00062 %
Jim2,3 %2,2 %954 00036 %
Liv2,6 %2,4 %1 013 00038 %
Hero1,1 %1,3 %641 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,5 %1 858 00069 %
TV52,7 %2,8 %1 093 00041 %
Kutonen1,2 %1,2 %740 00028 %
Frii2,4 %2,5 %697 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC3,1 %3,1 %740 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %1 486 00055 %
STAR Channel2,2 %2,2 %759 00028 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %623 00023 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 031 00038 %
Paramount Network0,3 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %472 00018 %
Muut2,4 %1,9 %514 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 334 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.