Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,1 %1 225 00087 %
Yle TV29,1 %7,9 %1 069 00076 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %866 00062 %
Yle yhteensä41,3 %36,2 %1 280 00091 %
MTV316,0 %21,1 %1 190 00085 %
Sub3,7 %4,0 %857 00061 %
AVA2,2 %2,3 %673 00048 %
C More Total0,8 %0,4 %138 00010 %
MTV yhteensä22,7 %27,9 %1 240 00088 %
Nelonen8,5 %11,0 %1 055 00075 %
Jim2,7 %2,4 %697 00050 %
Liv2,3 %2,3 %705 00050 %
Hero1,5 %1,9 %570 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %1 153 00082 %
TV53,3 %3,2 %816 00058 %
Kutonen2,8 %2,5 %673 00048 %
Frii2,3 %2,4 %555 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %49 0004 %
TLC2,2 %2,3 %475 00034 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,8 %1 019 00073 %
STAR Channel2,7 %2,3 %586 00042 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %576 00041 %
Disney Finland5,5 %4,4 %783 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %163 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %358 00026 %
Muut3,5 %2,3 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 332 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.