Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,8 %1 227 00087 %
Yle TV28,8 %7,6 %1 071 00076 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %870 00062 %
Yle yhteensä40,7 %35,7 %1 282 00091 %
MTV316,3 %21,4 %1 196 00085 %
Sub3,7 %4,0 %856 00061 %
AVA2,3 %2,3 %681 00049 %
C More Total0,9 %0,5 %146 00010 %
MTV yhteensä23,1 %28,3 %1 246 00089 %
Nelonen8,7 %11,5 %1 060 00076 %
Jim2,8 %2,4 %701 00050 %
Liv2,3 %2,2 %704 00050 %
Hero1,5 %1,9 %566 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,0 %1 158 00083 %
TV53,3 %3,2 %816 00058 %
Kutonen2,8 %2,5 %674 00048 %
Frii2,3 %2,3 %549 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %48 0003 %
TLC2,1 %2,2 %475 00034 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,5 %1 020 00073 %
STAR Channel2,6 %2,3 %584 00042 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %576 00041 %
Disney Finland5,5 %4,4 %783 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %162 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %360 00026 %
Muut3,5 %2,4 %323 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 335 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.