Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 4 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %25,4 %3 524 00067 %
Yle TV29,8 %7,5 %3 281 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 280 00043 %
Yle yhteensä43,2 %36,3 %4 017 00076 %
MTV317,4 %23,4 %3 669 00069 %
Sub3,4 %3,7 %2 506 00047 %
AVA2,0 %1,9 %1 782 00034 %
C More Total1,1 %0,7 %511 00010 %
MTV yhteensä23,9 %29,8 %3 992 00076 %
Nelonen8,0 %10,9 %3 270 00062 %
Jim2,7 %2,5 %2 011 00038 %
Liv2,0 %2,0 %1 924 00036 %
Hero1,1 %1,4 %1 355 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,8 %3 658 00069 %
TV52,7 %2,7 %2 200 00042 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 735 00033 %
Frii1,9 %2,0 %1 345 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 333 00025 %
Discovery Networks Finland9,7 %9,4 %2 947 00056 %
FOX2,7 %2,4 %1 650 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 464 00028 %
Fox Networks Group5,2 %4,2 %2 221 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %410 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %983 00019 %
Muut3,2 %2,6 %1 163 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 562 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.