Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %11,0 %771 00055 %
Yle TV210,8 %7,6 %760 00054 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %374 00027 %
Yle yhteensä24,6 %20,2 %977 00070 %
MTV317,7 %23,2 %888 00064 %
Sub6,2 %6,3 %647 00046 %
AVA2,8 %2,7 %406 00029 %
C More Total1,2 %0,8 %124 0009 %
MTV yhteensä27,9 %33,0 %1 014 00073 %
Nelonen11,2 %14,8 %820 00059 %
Jim4,3 %4,5 %513 00037 %
Liv2,9 %2,8 %450 00032 %
Hero1,4 %1,5 %279 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,8 %23,6 %958 00069 %
TV53,7 %3,5 %527 00038 %
Kutonen3,6 %3,3 %432 00031 %
Frii1,8 %1,4 %260 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %39 0003 %
TLC2,9 %2,7 %313 00022 %
Discovery Networks Finland12,8 %11,6 %769 00055 %
FOX5,7 %4,6 %438 00031 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %323 00023 %
Disney Finland8,8 %6,6 %572 00041 %
Paramount Network0,7 %0,6 %122 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %113 0008 %
Muut5,2 %4,2 %373 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 197 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.