Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 058 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,6 %1 643 00068 %
Yle TV210,3 %8,5 %1 518 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 098 00045 %
Yle yhteensä43,3 %37,4 %1 825 00076 %
MTV315,2 %20,7 %1 667 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 227 00051 %
AVA1,5 %1,5 %826 00034 %
C More Total1,4 %1,1 %273 00011 %
MTV yhteensä22,0 %27,7 %1 809 00075 %
Nelonen7,6 %10,4 %1 508 00062 %
Jim3,1 %2,9 %1 028 00043 %
Liv1,5 %1,6 %881 00036 %
Hero1,2 %1,6 %714 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,5 %1 680 00070 %
TV52,8 %2,8 %1 077 00045 %
Kutonen3,6 %3,3 %971 00040 %
Frii1,5 %1,5 %644 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC1,1 %1,0 %580 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,3 %1 403 00058 %
STAR Channel3,2 %2,6 %861 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %821 00034 %
Disney Finland6,8 %5,1 %1 147 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %222 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %503 00021 %
Muut3,7 %3,1 %585 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 058 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.