Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %33,9 %1 145 00096 %
Yle TV29,4 %7,5 %1 017 00085 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,3 %903 00075 %
Yle yhteensä54,3 %45,6 %1 155 00096 %
MTV318,2 %25,0 %1 082 00090 %
Sub1,6 %1,9 %694 00058 %
AVA1,6 %1,3 %575 00048 %
C More Total0,8 %0,7 %142 00012 %
MTV yhteensä22,2 %28,9 %1 105 00092 %
Nelonen5,7 %8,0 %945 00079 %
Jim1,9 %1,7 %623 00052 %
Liv1,5 %1,5 %617 00052 %
Hero0,8 %1,0 %432 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,2 %1 002 00084 %
TV51,9 %1,9 %670 00056 %
Kutonen1,5 %1,4 %496 00041 %
Frii1,8 %2,1 %462 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,8 %1,6 %442 00037 %
Discovery Networks Finland7,5 %7,5 %826 00069 %
FOX1,3 %1,2 %443 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %471 00039 %
Disney Finland3,6 %2,8 %628 00052 %
Paramount Network0,1 %0,1 %82 0007 %
AlfaTV1,0 %1,4 %485 00040 %
Muut1,5 %1,6 %237 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 162 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.