Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %33,8 %1 147 00096 %
Yle TV29,4 %7,3 %1 019 00085 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,2 %907 00076 %
Yle yhteensä54,1 %45,3 %1 157 00097 %
MTV318,4 %25,3 %1 084 00091 %
Sub1,6 %1,9 %695 00058 %
AVA1,6 %1,3 %579 00048 %
C More Total0,9 %0,7 %146 00012 %
MTV yhteensä22,4 %29,2 %1 106 00092 %
Nelonen5,7 %8,1 %944 00079 %
Jim1,9 %1,6 %627 00052 %
Liv1,4 %1,4 %617 00052 %
Hero0,8 %1,0 %437 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,2 %1 003 00084 %
TV51,9 %2,0 %674 00056 %
Kutonen1,5 %1,4 %500 00042 %
Frii1,7 %2,1 %461 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0002 %
TLC1,8 %1,6 %442 00037 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %829 00069 %
STAR Channel1,3 %1,2 %445 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %477 00040 %
Disney Finland3,6 %2,9 %633 00053 %
Paramount Network0,1 %0,1 %84 0007 %
AlfaTV1,0 %1,4 %492 00041 %
Muut1,6 %1,6 %243 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 164 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.