Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,7 %1 228 00088 %
Yle TV28,7 %7,5 %1 072 00076 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %872 00062 %
Yle yhteensä40,4 %35,4 %1 284 00091 %
MTV316,4 %21,6 %1 199 00085 %
Sub3,7 %4,0 %855 00061 %
AVA2,3 %2,3 %684 00049 %
C More Total0,9 %0,6 %153 00011 %
MTV yhteensä23,3 %28,4 %1 250 00089 %
Nelonen8,9 %11,7 %1 063 00076 %
Jim2,8 %2,4 %705 00050 %
Liv2,2 %2,2 %703 00050 %
Hero1,5 %1,9 %566 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 162 00083 %
TV53,4 %3,3 %820 00058 %
Kutonen2,9 %2,5 %677 00048 %
Frii2,2 %2,3 %549 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %48 0003 %
TLC2,1 %2,1 %473 00034 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,5 %1 023 00073 %
STAR Channel2,6 %2,2 %580 00041 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %578 00041 %
Disney Finland5,5 %4,3 %782 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %162 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %361 00026 %
Muut3,7 %2,5 %330 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.