Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,6 %1 760 00070 %
Yle TV28,5 %6,5 %1 550 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,4 %1 128 00045 %
Yle yhteensä43,3 %35,5 %1 949 00078 %
MTV319,8 %25,9 %1 816 00073 %
Sub2,8 %3,0 %1 160 00046 %
AVA2,5 %2,3 %929 00037 %
C More Total0,5 %0,3 %191 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,6 %1 954 00078 %
Nelonen8,5 %11,6 %1 593 00064 %
Jim2,3 %2,1 %933 00037 %
Liv2,5 %2,4 %999 00040 %
Hero1,0 %1,2 %625 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,3 %1 787 00071 %
TV52,7 %2,7 %1 062 00042 %
Kutonen1,2 %1,2 %724 00029 %
Frii2,3 %2,4 %675 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC3,0 %2,9 %724 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 440 00058 %
STAR Channel2,2 %2,1 %732 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %613 00025 %
Disney Finland3,9 %3,3 %1 001 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %180 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %476 00019 %
Muut2,3 %1,9 %487 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 200 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.