Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,2 %1 716 00066 %
Yle TV210,6 %8,3 %1 635 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 133 00044 %
Yle yhteensä42,7 %36,7 %1 958 00075 %
MTV315,2 %20,8 %1 769 00068 %
Sub3,9 %4,3 %1 295 00050 %
AVA1,5 %1,5 %846 00033 %
C More Total1,7 %1,3 %320 00012 %
MTV yhteensä22,2 %27,8 %1 940 00075 %
Nelonen7,8 %10,7 %1 611 00062 %
Jim3,1 %2,8 %1 062 00041 %
Liv1,4 %1,6 %908 00035 %
Hero1,2 %1,6 %725 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,7 %1 795 00069 %
TV52,9 %2,9 %1 121 00043 %
Kutonen3,5 %3,2 %999 00038 %
Frii1,4 %1,5 %657 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC1,1 %1,0 %595 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 469 00056 %
STAR Channel3,2 %2,6 %894 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %843 00032 %
Disney Finland6,7 %5,1 %1 193 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %230 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %512 00020 %
Muut4,2 %3,5 %655 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 226 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.