Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,3 %1 690 00065 %
Yle TV210,7 %8,4 %1 610 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 120 00043 %
Yle yhteensä42,8 %36,9 %1 925 00074 %
MTV315,0 %20,6 %1 737 00067 %
Sub3,9 %4,3 %1 277 00049 %
AVA1,5 %1,5 %832 00032 %
C More Total1,7 %1,3 %317 00012 %
MTV yhteensä22,1 %27,7 %1 906 00073 %
Nelonen7,7 %10,4 %1 584 00061 %
Jim3,1 %2,8 %1 045 00040 %
Liv1,4 %1,6 %892 00034 %
Hero1,2 %1,6 %721 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,4 %1 764 00068 %
TV53,0 %3,0 %1 110 00043 %
Kutonen3,6 %3,3 %986 00038 %
Frii1,4 %1,5 %646 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %78 0003 %
TLC1,1 %1,0 %585 00022 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,4 %1 449 00056 %
STAR Channel3,2 %2,7 %879 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %832 00032 %
Disney Finland6,7 %5,1 %1 175 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %228 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %511 00020 %
Muut4,3 %3,6 %650 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 187 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.