Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,6 %1 619 00067 %
Yle TV210,3 %8,4 %1 495 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,2 %1 090 00045 %
Yle yhteensä43,0 %37,3 %1 794 00074 %
MTV315,1 %20,6 %1 639 00068 %
Sub3,8 %4,3 %1 213 00050 %
AVA1,5 %1,5 %814 00034 %
C More Total1,6 %1,3 %283 00012 %
MTV yhteensä22,0 %27,6 %1 783 00074 %
Nelonen7,6 %10,4 %1 488 00062 %
Jim3,1 %2,8 %1 016 00042 %
Liv1,4 %1,6 %866 00036 %
Hero1,3 %1,6 %712 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,4 %1 656 00069 %
TV53,0 %3,0 %1 075 00045 %
Kutonen3,6 %3,3 %962 00040 %
Frii1,5 %1,5 %634 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC1,1 %1,0 %569 00024 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,5 %1 388 00057 %
STAR Channel3,2 %2,6 %845 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %812 00034 %
Disney Finland6,8 %5,1 %1 129 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %222 0009 %
AlfaTV0,6 %0,8 %506 00021 %
Muut3,9 %3,3 %589 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.