Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-53/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,9 %1 207 00086 %
Yle TV28,8 %7,5 %1 057 00075 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %860 00061 %
Yle yhteensä40,5 %35,6 %1 260 00090 %
MTV316,3 %21,5 %1 178 00084 %
Sub3,7 %4,0 %843 00060 %
AVA2,3 %2,2 %673 00048 %
C More Total1,0 %0,6 %152 00011 %
MTV yhteensä23,2 %28,4 %1 228 00088 %
Nelonen8,8 %11,5 %1 046 00075 %
Jim2,8 %2,4 %693 00049 %
Liv2,2 %2,1 %689 00049 %
Hero1,5 %1,9 %563 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,9 %1 143 00081 %
TV53,4 %3,3 %811 00058 %
Kutonen2,9 %2,5 %667 00048 %
Frii2,2 %2,2 %541 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %47 0003 %
TLC2,0 %2,0 %465 00033 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,5 %1 008 00072 %
STAR Channel2,6 %2,2 %570 00041 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %571 00041 %
Disney Finland5,5 %4,3 %771 00055 %
Paramount Network0,4 %0,3 %160 00011 %
AlfaTV0,4 %0,5 %363 00026 %
Muut3,8 %2,6 %330 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 312 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.