Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %25,5 %1 645 00068 %
Yle TV210,2 %8,3 %1 518 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 102 00046 %
Yle yhteensä43,0 %37,1 %1 826 00076 %
MTV315,3 %20,7 %1 670 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 229 00051 %
AVA1,5 %1,5 %828 00034 %
C More Total1,5 %1,2 %284 00012 %
MTV yhteensä22,1 %27,7 %1 814 00075 %
Nelonen7,7 %10,6 %1 514 00063 %
Jim3,1 %2,9 %1 033 00043 %
Liv1,5 %1,6 %882 00037 %
Hero1,2 %1,6 %715 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,7 %1 686 00070 %
TV52,9 %2,9 %1 086 00045 %
Kutonen3,6 %3,3 %975 00040 %
Frii1,5 %1,5 %645 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC1,1 %1,0 %578 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,4 %1 408 00058 %
STAR Channel3,2 %2,6 %860 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %823 00034 %
Disney Finland6,8 %5,1 %1 148 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %224 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %507 00021 %
Muut3,8 %3,2 %593 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 062 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.