Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
Viikot: 1-48/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,6 %3 404 00069 %
Yle TV29,3 %7,4 %3 068 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %2 231 00045 %
Yle yhteensä43,1 %36,2 %3 775 00077 %
MTV317,6 %23,5 %3 486 00071 %
Sub3,3 %3,6 %2 390 00049 %
AVA2,0 %1,9 %1 757 00036 %
C More Total1,0 %0,7 %475 00010 %
MTV yhteensä24,0 %29,8 %3 768 00077 %
Nelonen8,1 %11,1 %3 107 00063 %
Jim2,7 %2,5 %1 967 00040 %
Liv2,0 %2,0 %1 880 00038 %
Hero1,1 %1,4 %1 340 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,0 %3 472 00071 %
TV52,8 %2,8 %2 148 00044 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 700 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 319 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC2,1 %2,0 %1 303 00027 %
Discovery Networks Finland9,8 %9,4 %2 848 00058 %
FOX2,7 %2,3 %1 592 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 436 00029 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 149 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %404 0008 %
AlfaTV0,6 %0,8 %983 00020 %
Muut3,0 %2,5 %1 080 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 263 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.