Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 1-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %11,1 %770 00055 %
Yle TV211,1 %7,9 %762 00055 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,7 %375 00027 %
Yle yhteensä25,1 %20,7 %977 00070 %
MTV317,5 %22,9 %881 00063 %
Sub6,2 %6,4 %649 00046 %
AVA2,8 %2,8 %400 00029 %
C More Total1,1 %0,7 %117 0008 %
MTV yhteensä27,6 %32,7 %1 009 00072 %
Nelonen10,6 %13,8 %809 00058 %
Jim4,3 %4,5 %514 00037 %
Liv2,9 %2,9 %448 00032 %
Hero1,4 %1,6 %285 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %22,8 %949 00068 %
TV53,7 %3,7 %532 00038 %
Kutonen3,7 %3,3 %434 00031 %
Frii1,9 %1,4 %265 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %40 0003 %
TLC3,0 %2,9 %316 00023 %
Discovery Networks Finland13,1 %12,0 %770 00055 %
FOX5,7 %4,8 %440 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %323 00023 %
Disney Finland8,9 %6,8 %573 00041 %
Paramount Network0,7 %0,6 %121 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %116 0008 %
Muut5,2 %4,1 %372 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 193 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.