Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,0 %1 659 00064 %
Yle TV29,1 %7,6 %1 582 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,3 %1 124 00043 %
Yle yhteensä40,1 %34,9 %1 917 00074 %
MTV316,8 %22,6 %1 791 00069 %
Sub3,8 %4,0 %1 241 00048 %
AVA1,6 %1,6 %826 00032 %
C More Total2,2 %1,3 %346 00013 %
MTV yhteensä24,4 %29,5 %1 934 00074 %
Nelonen9,2 %12,8 %1 627 00063 %
Jim3,2 %2,6 %993 00038 %
Liv1,4 %1,5 %829 00032 %
Hero1,0 %1,3 %673 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,2 %1 782 00068 %
TV52,4 %2,4 %1 019 00039 %
Kutonen3,2 %2,8 %916 00035 %
Frii1,3 %1,4 %587 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC1,1 %0,9 %550 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %1 372 00053 %
STAR Channel3,3 %2,8 %848 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %779 00030 %
Disney Finland6,7 %5,1 %1 140 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %222 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %480 00018 %
Muut4,1 %3,3 %645 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.