Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %23,9 %1 711 00068 %
Yle TV27,4 %6,1 %1 496 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 115 00045 %
Yle yhteensä41,5 %33,3 %1 911 00076 %
MTV322,5 %29,2 %1 862 00074 %
Sub2,7 %2,7 %1 127 00045 %
AVA2,5 %2,3 %948 00038 %
C More Total0,7 %0,3 %194 0008 %
MTV yhteensä28,4 %34,5 %1 987 00079 %
Nelonen10,6 %14,8 %1 613 00065 %
Jim1,8 %1,4 %825 00033 %
Liv2,6 %2,5 %936 00037 %
Hero0,7 %0,8 %516 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,4 %1 773 00071 %
TV52,0 %1,9 %937 00037 %
Kutonen1,0 %0,9 %656 00026 %
Frii1,9 %1,9 %589 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC2,9 %2,5 %674 00027 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %1 356 00054 %
STAR Channel1,8 %1,7 %667 00027 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %541 00022 %
Disney Finland3,3 %2,7 %920 00037 %
Paramount Network0,3 %0,2 %189 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %430 00017 %
Muut2,0 %1,7 %438 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.