Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,7 %32,7 %1 155 00097 %
Yle TV28,0 %6,8 %1 001 00084 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,3 %884 00074 %
Yle yhteensä52,6 %43,8 %1 163 00097 %
MTV320,1 %27,1 %1 084 00091 %
Sub1,6 %1,8 %667 00056 %
AVA1,6 %1,5 %562 00047 %
C More Total1,2 %0,8 %171 00014 %
MTV yhteensä24,5 %31,1 %1 112 00093 %
Nelonen6,6 %9,9 %937 00078 %
Jim1,8 %1,3 %598 00050 %
Liv1,5 %1,7 %599 00050 %
Hero0,6 %0,7 %394 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,6 %997 00083 %
TV51,4 %1,4 %595 00050 %
Kutonen1,3 %1,1 %444 00037 %
Frii1,4 %1,7 %421 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %25 0002 %
TLC1,8 %1,4 %418 00035 %
Discovery Networks Finland6,5 %6,1 %779 00065 %
FOX1,1 %1,2 %391 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %448 00037 %
Disney Finland3,4 %2,7 %587 00049 %
Paramount Network0,1 %0,1 %79 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %455 00038 %
Muut1,5 %1,4 %227 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.