Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
Viikot: 36-39/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %9,4 %712 00051 %
Yle TV29,6 %6,8 %730 00052 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %370 00027 %
Yle yhteensä21,9 %17,8 %944 00068 %
MTV320,3 %27,0 %926 00066 %
Sub5,5 %4,9 %624 00045 %
AVA2,8 %2,7 %403 00029 %
C More Total1,5 %0,7 %140 00010 %
MTV yhteensä30,0 %35,3 %1 034 00074 %
Nelonen14,9 %20,7 %852 00061 %
Jim3,8 %3,4 %461 00033 %
Liv2,8 %2,4 %390 00028 %
Hero1,0 %1,0 %228 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %27,5 %954 00068 %
TV53,0 %2,5 %470 00034 %
Kutonen3,3 %2,8 %406 00029 %
Frii1,3 %0,9 %217 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %36 0003 %
TLC2,1 %1,9 %273 00020 %
Discovery Networks Finland10,6 %8,9 %719 00052 %
FOX5,3 %3,8 %412 00030 %
National Geographic Channel3,2 %1,7 %301 00022 %
Disney Finland8,4 %5,5 %547 00039 %
Paramount Network0,9 %0,7 %127 0009 %
AlfaTV0,1 %0,1 %99 0007 %
Muut5,5 %4,2 %368 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.