Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %25,5 %1 662 00066 %
Yle TV28,1 %7,6 %1 417 00057 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,8 %1 048 00042 %
Yle yhteensä43,4 %36,9 %1 856 00074 %
MTV317,7 %23,6 %1 699 00068 %
Sub3,5 %3,8 %1 071 00043 %
AVA2,4 %2,0 %760 00030 %
C More Total1,0 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä24,7 %29,8 %1 855 00074 %
Nelonen8,1 %10,9 %1 414 00057 %
Jim1,9 %1,9 %785 00031 %
Liv2,8 %2,6 %880 00035 %
Hero1,1 %1,3 %528 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,7 %1 628 00065 %
TV52,4 %2,1 %946 00038 %
Kutonen1,2 %1,1 %613 00025 %
Frii2,3 %2,4 %617 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC3,8 %3,7 %682 00027 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %1 332 00053 %
STAR Channel2,3 %2,1 %628 00025 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %538 00022 %
Disney Finland4,2 %3,5 %893 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %170 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %442 00018 %
Muut2,4 %1,9 %444 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 144 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.