Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %25,4 %1 702 00064 %
Yle TV28,6 %7,6 %1 509 00056 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %1 069 00040 %
Yle yhteensä43,5 %36,9 %1 961 00073 %
MTV317,6 %23,6 %1 765 00066 %
Sub3,6 %3,9 %1 119 00042 %
AVA2,4 %2,0 %764 00029 %
C More Total1,0 %0,3 %217 0008 %
MTV yhteensä24,7 %29,8 %1 940 00072 %
Nelonen8,1 %10,9 %1 475 00055 %
Jim1,9 %1,9 %798 00030 %
Liv2,7 %2,6 %895 00033 %
Hero1,1 %1,3 %534 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %1 694 00063 %
TV52,4 %2,1 %961 00036 %
Kutonen1,2 %1,1 %624 00023 %
Frii2,3 %2,4 %623 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC3,7 %3,7 %692 00026 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 368 00051 %
STAR Channel2,3 %2,2 %646 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %542 00020 %
Disney Finland4,1 %3,5 %916 00034 %
Paramount Network0,3 %0,3 %173 0006 %
AlfaTV0,8 %1,0 %444 00017 %
Muut2,5 %1,9 %483 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.