Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 32-35/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,7 %1 627 00063 %
Yle TV210,2 %10,3 %1 528 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 027 00039 %
Yle yhteensä40,2 %37,1 %1 858 00071 %
MTV313,2 %17,6 %1 658 00064 %
Sub4,2 %4,6 %1 225 00047 %
AVA1,4 %1,3 %721 00028 %
C More Total3,0 %1,5 %360 00014 %
MTV yhteensä21,8 %25,0 %1 856 00071 %
Nelonen9,3 %13,0 %1 506 00058 %
Jim2,9 %2,6 %929 00036 %
Liv1,8 %2,1 %850 00033 %
Hero1,2 %1,5 %660 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,2 %1 698 00065 %
TV52,5 %2,5 %1 048 00040 %
Kutonen3,8 %3,4 %936 00036 %
Frii1,4 %1,4 %594 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %69 0003 %
TLC1,3 %1,1 %541 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,5 %1 419 00055 %
STAR Channel3,3 %2,6 %803 00031 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %794 00031 %
Disney Finland7,0 %5,0 %1 120 00043 %
Paramount Network0,4 %0,4 %236 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %478 00018 %
Muut4,4 %3,1 %589 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.