Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %25,1 %1 640 00061 %
Yle TV28,7 %8,8 %1 473 00055 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,2 %1 067 00040 %
Yle yhteensä44,2 %38,1 %1 901 00071 %
MTV317,3 %24,1 %1 661 00062 %
Sub3,2 %3,3 %1 081 00040 %
AVA2,6 %2,2 %763 00028 %
C More Total1,1 %0,5 %231 0009 %
MTV yhteensä24,2 %30,2 %1 844 00069 %
Nelonen5,7 %6,4 %1 361 00051 %
Jim2,3 %2,1 %822 00031 %
Liv2,9 %2,7 %889 00033 %
Hero1,2 %1,6 %588 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,8 %1 617 00060 %
TV52,4 %2,2 %883 00033 %
Kutonen1,3 %1,3 %677 00025 %
Frii2,9 %3,3 %627 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC4,1 %3,9 %704 00026 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,9 %1 327 00050 %
STAR Channel2,3 %2,4 %638 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %591 00022 %
Disney Finland4,6 %4,3 %927 00035 %
Paramount Network0,4 %0,3 %181 0007 %
AlfaTV0,8 %1,2 %427 00016 %
Muut2,7 %2,2 %555 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 218 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.