Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 27-31/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 087 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %25,3 %1 608 00064 %
Yle TV28,3 %8,8 %1 395 00056 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,2 %1 046 00042 %
Yle yhteensä44,2 %38,2 %1 807 00072 %
MTV317,3 %24,1 %1 614 00065 %
Sub3,2 %3,3 %1 046 00042 %
AVA2,7 %2,3 %759 00030 %
C More Total1,1 %0,5 %214 0009 %
MTV yhteensä24,2 %30,1 %1 772 00071 %
Nelonen5,7 %6,4 %1 310 00052 %
Jim2,3 %2,1 %812 00032 %
Liv2,9 %2,7 %876 00035 %
Hero1,2 %1,6 %585 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,8 %1 557 00062 %
TV52,4 %2,2 %870 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %662 00026 %
Frii2,9 %3,3 %618 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC4,1 %3,9 %695 00028 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,9 %1 299 00052 %
STAR Channel2,3 %2,4 %627 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %583 00023 %
Disney Finland4,6 %4,3 %911 00036 %
Paramount Network0,4 %0,3 %180 0007 %
AlfaTV0,8 %1,2 %426 00017 %
Muut2,6 %2,2 %512 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 087 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.