Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
Viikot: 23-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %26,2 %1 598 00061 %
Yle TV29,5 %9,4 %1 472 00057 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %997 00038 %
Yle yhteensä43,2 %38,8 %1 829 00070 %
MTV315,1 %20,6 %1 604 00062 %
Sub4,2 %4,6 %1 177 00045 %
AVA1,6 %1,7 %733 00028 %
C More Total1,0 %0,9 %228 0009 %
MTV yhteensä21,9 %27,7 %1 779 00068 %
Nelonen6,2 %7,3 %1 399 00054 %
Jim3,1 %2,9 %935 00036 %
Liv1,7 %2,0 %825 00032 %
Hero1,4 %1,9 %678 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,0 %1 641 00063 %
TV52,8 %3,0 %988 00038 %
Kutonen3,9 %3,1 %931 00036 %
Frii1,6 %1,7 %599 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %69 0003 %
TLC1,3 %1,1 %558 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,7 %1 335 00051 %
STAR Channel3,3 %2,8 %780 00030 %
National Geographic Channel3,8 %2,9 %768 00030 %
Disney Finland7,1 %5,7 %1 082 00042 %
Paramount Network0,5 %0,3 %200 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %458 00018 %
Muut4,0 %3,1 %586 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.