Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %27,0 %1 627 00067 %
Yle TV28,3 %7,2 %1 466 00061 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 046 00043 %
Yle yhteensä42,9 %37,2 %1 816 00075 %
MTV315,5 %21,0 %1 656 00069 %
Sub4,2 %5,0 %1 242 00051 %
AVA1,6 %1,8 %842 00035 %
C More Total0,8 %0,9 %206 0009 %
MTV yhteensä22,2 %28,7 %1 814 00075 %
Nelonen6,6 %8,5 %1 488 00062 %
Jim3,5 %3,3 %1 011 00042 %
Liv1,6 %1,8 %900 00037 %
Hero1,3 %1,7 %693 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %1 676 00069 %
TV53,2 %3,0 %1 096 00045 %
Kutonen3,9 %3,2 %942 00039 %
Frii1,7 %1,7 %646 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %73 0003 %
TLC1,2 %1,1 %600 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,4 %1 379 00057 %
STAR Channel3,4 %2,8 %871 00036 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %802 00033 %
Disney Finland7,1 %5,7 %1 138 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %228 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %479 00020 %
Muut3,3 %2,7 %506 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 051 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.