Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 19-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %27,3 %1 776 00071 %
Yle TV27,8 %6,6 %1 521 00061 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,1 %1 076 00043 %
Yle yhteensä43,6 %37,0 %1 954 00078 %
MTV319,2 %24,4 %1 793 00072 %
Sub2,7 %3,0 %1 134 00045 %
AVA2,7 %2,8 %941 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %147 0006 %
MTV yhteensä24,9 %30,3 %1 949 00078 %
Nelonen7,6 %9,9 %1 618 00065 %
Jim2,5 %2,1 %930 00037 %
Liv2,8 %2,6 %1 053 00042 %
Hero1,1 %1,3 %628 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,9 %1 818 00073 %
TV52,8 %2,8 %1 096 00044 %
Kutonen1,3 %1,3 %727 00029 %
Frii2,7 %2,8 %697 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC3,2 %3,2 %748 00030 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,1 %1 452 00058 %
STAR Channel2,5 %2,5 %767 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %613 00025 %
Disney Finland4,1 %3,9 %1 024 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %210 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %463 00019 %
Muut2,1 %1,6 %455 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 209 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.