Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
Viikot: 1-22/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 645 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %26,2 %3 685 00070 %
Yle TV210,8 %7,5 %3 490 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %2 393 00045 %
Yle yhteensä44,8 %36,8 %4 174 00079 %
MTV317,2 %23,2 %3 818 00072 %
Sub3,3 %3,6 %2 666 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 918 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %448 0008 %
MTV yhteensä23,0 %29,3 %4 123 00078 %
Nelonen7,7 %10,4 %3 484 00066 %
Jim2,7 %2,7 %2 191 00041 %
Liv2,0 %1,9 %2 065 00039 %
Hero1,2 %1,5 %1 482 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,5 %3 850 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 412 00046 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 849 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 466 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %143 0003 %
TLC2,0 %2,1 %1 405 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,7 %3 116 00059 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 804 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 547 00029 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 365 00045 %
Paramount Network0,3 %0,3 %415 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %1 041 00020 %
Muut3,0 %2,5 %1 171 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 645 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.