Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,2 %1 860 00069 %
Yle TV29,7 %6,7 %1 709 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 178 00044 %
Yle yhteensä44,4 %36,1 %2 106 00079 %
MTV319,2 %25,2 %1 939 00072 %
Sub2,9 %3,1 %1 266 00047 %
AVA2,5 %2,4 %973 00036 %
C More Total0,4 %0,3 %179 0007 %
MTV yhteensä24,9 %30,9 %2 092 00078 %
Nelonen7,8 %10,4 %1 728 00064 %
Jim2,4 %2,4 %1 020 00038 %
Liv2,5 %2,3 %1 065 00040 %
Hero1,1 %1,4 %686 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,5 %1 929 00072 %
TV52,9 %3,1 %1 173 00044 %
Kutonen1,2 %1,2 %781 00029 %
Frii2,4 %2,5 %737 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC3,0 %3,1 %762 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,1 %1 548 00058 %
STAR Channel2,3 %2,3 %812 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %653 00024 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 083 00040 %
Paramount Network0,3 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV0,6 %0,8 %491 00018 %
Muut2,3 %1,9 %518 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 364 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.