Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 338 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,8 %1 243 00089 %
Yle TV29,5 %7,6 %1 095 00078 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,1 %885 00063 %
Yle yhteensä42,4 %36,6 %1 292 00092 %
MTV315,9 %21,2 %1 207 00086 %
Sub3,6 %4,0 %884 00063 %
AVA2,2 %2,4 %700 00050 %
C More Total0,5 %0,4 %130 0009 %
MTV yhteensä22,2 %28,0 %1 254 00089 %
Nelonen8,0 %10,4 %1 080 00077 %
Jim2,8 %2,5 %731 00052 %
Liv2,2 %2,2 %734 00052 %
Hero1,6 %2,0 %596 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,1 %1 175 00084 %
TV53,4 %3,4 %856 00061 %
Kutonen2,8 %2,5 %701 00050 %
Frii2,3 %2,4 %584 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %52 0004 %
TLC2,0 %2,2 %488 00035 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,9 %1 047 00075 %
STAR Channel2,6 %2,3 %613 00044 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %598 00043 %
Disney Finland5,5 %4,5 %807 00058 %
Paramount Network0,4 %0,3 %162 00012 %
AlfaTV0,3 %0,4 %373 00027 %
Muut3,4 %2,3 %317 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 338 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.