Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
Viikot: 1-26/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,6 %1 683 00070 %
Yle TV211,1 %8,5 %1 565 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %1 120 00046 %
Yle yhteensä45,1 %38,1 %1 862 00077 %
MTV315,1 %20,8 %1 694 00070 %
Sub3,7 %4,3 %1 262 00052 %
AVA1,5 %1,5 %862 00036 %
C More Total0,8 %0,9 %228 0009 %
MTV yhteensä21,2 %27,5 %1 830 00076 %
Nelonen6,9 %9,4 %1 540 00064 %
Jim3,1 %2,9 %1 069 00044 %
Liv1,4 %1,6 %912 00038 %
Hero1,3 %1,6 %748 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,6 %1 713 00071 %
TV53,0 %2,9 %1 129 00047 %
Kutonen3,6 %3,3 %1 001 00041 %
Frii1,5 %1,6 %678 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC1,1 %1,1 %599 00025 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 436 00059 %
STAR Channel3,2 %2,7 %899 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %838 00035 %
Disney Finland6,7 %5,2 %1 176 00049 %
Paramount Network0,4 %0,3 %222 0009 %
AlfaTV0,5 %0,7 %515 00021 %
Muut3,5 %2,9 %573 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.