Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 026 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,4 %1 582 00065 %
Yle TV214,5 %11,4 %1 523 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 053 00043 %
Yle yhteensä43,9 %38,4 %1 784 00073 %
MTV315,1 %20,4 %1 609 00066 %
Sub3,8 %4,4 %1 180 00049 %
AVA1,6 %1,6 %792 00033 %
C More Total2,1 %2,2 %332 00014 %
MTV yhteensä22,6 %28,6 %1 768 00073 %
Nelonen7,0 %9,4 %1 436 00059 %
Jim2,9 %2,7 %986 00041 %
Liv1,4 %1,6 %851 00035 %
Hero1,1 %1,4 %683 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,1 %1 616 00067 %
TV53,1 %2,9 %1 065 00044 %
Kutonen3,7 %3,1 %939 00039 %
Frii1,5 %1,4 %600 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0002 %
TLC0,9 %0,7 %516 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,6 %1 362 00056 %
STAR Channel2,9 %2,4 %775 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %756 00031 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 053 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %222 0009 %
AlfaTV0,9 %1,1 %571 00024 %
Muut4,4 %3,9 %611 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 026 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.