Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-52/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,1 %1 641 00063 %
Yle TV214,8 %11,3 %1 623 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 087 00042 %
Yle yhteensä43,7 %38,1 %1 901 00073 %
MTV315,1 %20,5 %1 697 00065 %
Sub3,9 %4,4 %1 241 00048 %
AVA1,6 %1,6 %807 00031 %
C More Total2,1 %2,2 %355 00014 %
MTV yhteensä22,6 %28,7 %1 878 00072 %
Nelonen7,2 %9,5 %1 522 00058 %
Jim2,9 %2,7 %1 014 00039 %
Liv1,4 %1,6 %872 00033 %
Hero1,1 %1,4 %692 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,2 %1 712 00066 %
TV53,1 %3,0 %1 104 00042 %
Kutonen3,6 %3,1 %965 00037 %
Frii1,4 %1,4 %610 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,7 %528 00020 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,6 %1 421 00054 %
STAR Channel2,9 %2,4 %813 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %776 00030 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 101 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %229 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %579 00022 %
Muut4,6 %4,2 %663 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 180 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.