Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-47/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %23,7 %1 634 00063 %
Yle TV214,8 %11,5 %1 614 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 076 00041 %
Yle yhteensä43,5 %37,9 %1 896 00073 %
MTV315,3 %20,7 %1 701 00065 %
Sub3,9 %4,5 %1 241 00047 %
AVA1,5 %1,6 %798 00031 %
C More Total2,1 %2,2 %351 00013 %
MTV yhteensä22,8 %28,9 %1 880 00072 %
Nelonen7,4 %9,8 %1 522 00058 %
Jim2,8 %2,7 %1 002 00038 %
Liv1,4 %1,6 %863 00033 %
Hero1,1 %1,4 %688 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,4 %1 710 00065 %
TV53,0 %2,9 %1 089 00042 %
Kutonen3,6 %3,0 %960 00037 %
Frii1,4 %1,4 %602 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0002 %
TLC0,8 %0,7 %519 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %1 412 00054 %
STAR Channel2,9 %2,4 %807 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %772 00030 %
Disney Finland6,2 %4,7 %1 096 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %225 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %565 00022 %
Muut4,6 %4,1 %649 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 179 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.