Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-47/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,2 %3 291 00067 %
Yle TV212,9 %9,7 %3 070 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %2 124 00043 %
Yle yhteensä43,2 %36,8 %3 720 00075 %
MTV318,1 %24,0 %3 403 00069 %
Sub3,3 %3,7 %2 280 00046 %
AVA2,0 %2,0 %1 680 00034 %
C More Total1,4 %1,4 %557 00011 %
MTV yhteensä24,8 %31,0 %3 704 00075 %
Nelonen8,0 %10,9 %2 954 00060 %
Jim2,5 %2,2 %1 841 00037 %
Liv2,0 %2,0 %1 801 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 273 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,3 %3 343 00068 %
TV52,7 %2,6 %2 052 00042 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 597 00032 %
Frii1,8 %1,7 %1 201 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 146 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,0 %2 714 00055 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 418 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 328 00027 %
Disney Finland5,0 %3,8 %1 966 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %401 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 095 00022 %
Muut3,5 %3,1 %1 115 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 224 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.