Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,1 %3 290 00067 %
Yle TV213,2 %10,0 %3 067 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 134 00043 %
Yle yhteensä43,5 %37,0 %3 720 00075 %
MTV317,9 %23,9 %3 396 00069 %
Sub3,3 %3,7 %2 269 00046 %
AVA2,0 %2,0 %1 668 00034 %
C More Total1,4 %1,3 %545 00011 %
MTV yhteensä24,6 %30,9 %3 695 00075 %
Nelonen7,8 %10,7 %2 940 00060 %
Jim2,5 %2,2 %1 824 00037 %
Liv2,0 %2,1 %1 798 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 273 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,2 %3 331 00067 %
TV52,7 %2,5 %2 039 00041 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 590 00032 %
Frii1,8 %1,7 %1 196 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,8 %1,3 %1 138 00023 %
Discovery Networks Finland9,1 %7,9 %2 706 00055 %
FOX2,4 %2,1 %1 409 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 331 00027 %
Disney Finland5,0 %3,9 %1 961 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %398 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 088 00022 %
Muut3,5 %3,1 %1 109 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 218 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.