Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-43/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 023 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,8 %1 577 00065 %
Yle TV214,9 %11,9 %1 516 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 045 00043 %
Yle yhteensä44,0 %38,5 %1 781 00073 %
MTV315,3 %20,7 %1 611 00066 %
Sub3,9 %4,5 %1 174 00048 %
AVA1,5 %1,6 %777 00032 %
C More Total2,1 %2,1 %321 00013 %
MTV yhteensä22,7 %28,8 %1 767 00073 %
Nelonen7,1 %9,6 %1 431 00059 %
Jim2,9 %2,7 %968 00040 %
Liv1,4 %1,6 %839 00035 %
Hero1,1 %1,4 %680 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,3 %1 609 00066 %
TV52,9 %2,7 %1 045 00043 %
Kutonen3,6 %3,0 %932 00038 %
Frii1,4 %1,5 %589 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,9 %0,7 %502 00021 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,2 %1 350 00056 %
STAR Channel2,9 %2,4 %765 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %753 00031 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 045 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %217 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %555 00023 %
Muut4,4 %3,9 %591 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 023 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.