Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 971 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,6 %1 537 00063 %
Yle TV215,5 %12,3 %1 485 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 026 00042 %
Yle yhteensä44,6 %38,8 %1 741 00072 %
MTV315,1 %20,6 %1 569 00065 %
Sub3,9 %4,5 %1 147 00047 %
AVA1,5 %1,5 %748 00031 %
C More Total2,0 %2,0 %308 00013 %
MTV yhteensä22,5 %28,6 %1 721 00071 %
Nelonen6,9 %9,3 %1 388 00057 %
Jim2,9 %2,8 %945 00039 %
Liv1,4 %1,6 %816 00034 %
Hero1,1 %1,4 %668 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,2 %1 563 00064 %
TV53,0 %2,8 %1 021 00042 %
Kutonen3,6 %2,9 %908 00037 %
Frii1,4 %1,5 %574 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0002 %
TLC0,9 %0,7 %489 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 318 00054 %
STAR Channel2,9 %2,4 %744 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %734 00030 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 019 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %209 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %532 00022 %
Muut4,3 %3,8 %568 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 971 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.