Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 153 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %31,3 %1 131 00092 %
Yle TV213,6 %10,1 %1 020 00083 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,8 %886 00072 %
Yle yhteensä53,3 %45,2 %1 143 00093 %
MTV318,9 %25,9 %1 086 00089 %
Sub1,8 %2,4 %687 00056 %
AVA1,7 %1,5 %583 00048 %
C More Total1,1 %1,1 %167 00014 %
MTV yhteensä23,5 %30,9 %1 110 00091 %
Nelonen5,6 %7,7 %915 00075 %
Jim1,9 %1,6 %611 00050 %
Liv1,5 %1,6 %623 00051 %
Hero0,7 %0,9 %444 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %11,8 %986 00081 %
TV51,7 %1,7 %666 00054 %
Kutonen1,5 %1,0 %476 00039 %
Frii1,7 %1,9 %448 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %15 0001 %
TLC1,7 %1,2 %419 00034 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,1 %815 00067 %
STAR Channel1,1 %1,2 %424 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %459 00038 %
Disney Finland3,4 %2,6 %609 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %96 0008 %
AlfaTV1,4 %1,8 %566 00046 %
Muut1,8 %1,8 %263 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 153 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.