Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,1 %3 210 00065 %
Yle TV213,7 %10,3 %2 997 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 096 00042 %
Yle yhteensä44,2 %37,4 %3 634 00074 %
MTV317,7 %23,7 %3 302 00067 %
Sub3,3 %3,8 %2 210 00045 %
AVA2,0 %2,0 %1 603 00032 %
C More Total1,4 %1,3 %521 00011 %
MTV yhteensä24,3 %30,7 %3 593 00073 %
Nelonen7,6 %10,4 %2 847 00058 %
Jim2,5 %2,3 %1 777 00036 %
Liv2,0 %2,1 %1 753 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 245 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,0 %3 233 00066 %
TV52,7 %2,5 %1 988 00040 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 551 00031 %
Frii1,8 %1,8 %1 163 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %64 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 110 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,0 %2 640 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 370 00028 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 299 00026 %
Disney Finland5,0 %3,9 %1 910 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %383 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 046 00021 %
Muut3,5 %3,1 %1 070 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 108 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.