Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %10,4 %704 00050 %
Yle TV215,6 %11,1 %735 00052 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %358 00025 %
Yle yhteensä29,0 %23,2 %938 00067 %
MTV317,0 %22,0 %815 00058 %
Sub5,9 %5,9 %573 00041 %
AVA2,2 %2,6 %341 00024 %
C More Total1,9 %2,0 %131 0009 %
MTV yhteensä27,1 %32,5 %953 00068 %
Nelonen10,5 %14,1 %735 00052 %
Jim3,5 %3,5 %431 00031 %
Liv2,8 %2,9 %395 00028 %
Hero1,1 %1,3 %247 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %21,8 %874 00062 %
TV53,9 %3,7 %468 00033 %
Kutonen3,6 %3,2 %378 00027 %
Frii1,7 %1,5 %199 00014 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %15 0001 %
TLC2,0 %1,7 %240 00017 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,5 %684 00049 %
STAR Channel5,2 %4,5 %367 00026 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %273 00019 %
Disney Finland8,2 %6,5 %487 00035 %
Paramount Network0,8 %0,7 %123 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %112 0008 %
Muut5,5 %5,3 %338 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.