Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 121 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,3 %1 594 00061 %
Yle TV215,7 %12,3 %1 580 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 060 00041 %
Yle yhteensä44,3 %38,4 %1 854 00071 %
MTV315,0 %20,6 %1 656 00063 %
Sub4,0 %4,5 %1 206 00046 %
AVA1,5 %1,5 %761 00029 %
C More Total2,0 %2,1 %330 00013 %
MTV yhteensä22,5 %28,7 %1 828 00070 %
Nelonen7,1 %9,4 %1 471 00056 %
Jim2,9 %2,8 %971 00037 %
Liv1,4 %1,6 %836 00032 %
Hero1,1 %1,4 %677 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,2 %1 656 00063 %
TV53,0 %2,8 %1 057 00040 %
Kutonen3,5 %2,9 %933 00036 %
Frii1,4 %1,4 %584 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,8 %0,7 %500 00019 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %1 375 00053 %
STAR Channel2,9 %2,4 %781 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %755 00029 %
Disney Finland6,1 %4,7 %1 067 00041 %
Paramount Network0,5 %0,4 %214 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %539 00021 %
Muut4,5 %4,1 %620 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 121 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.