Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
Viikot: 1-39/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %3 321 00063 %
Yle TV214,1 %10,3 %3 191 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 163 00041 %
Yle yhteensä44,1 %37,2 %3 859 00073 %
MTV317,6 %23,7 %3 469 00066 %
Sub3,4 %3,8 %2 306 00044 %
AVA1,9 %1,9 %1 629 00031 %
C More Total1,4 %1,4 %560 00011 %
MTV yhteensä24,4 %30,8 %3 797 00072 %
Nelonen7,7 %10,5 %3 002 00057 %
Jim2,5 %2,3 %1 818 00034 %
Liv2,0 %2,1 %1 790 00034 %
Hero1,0 %1,2 %1 261 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,1 %3 405 00064 %
TV52,7 %2,5 %2 047 00039 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 591 00030 %
Frii1,8 %1,7 %1 178 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 128 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,9 %2 734 00052 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 417 00027 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 327 00025 %
Disney Finland4,9 %3,9 %1 974 00037 %
Paramount Network0,4 %0,3 %391 0007 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 057 00020 %
Muut3,6 %3,2 %1 155 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 395 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.