Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,7 %730 00052 %
Yle TV216,2 %11,7 %766 00054 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %368 00026 %
Yle yhteensä29,8 %23,9 %972 00069 %
MTV316,7 %21,6 %830 00059 %
Sub5,9 %5,9 %588 00042 %
AVA2,1 %2,4 %338 00024 %
C More Total1,8 %2,0 %132 0009 %
MTV yhteensä26,6 %32,0 %973 00069 %
Nelonen10,0 %13,4 %745 00053 %
Jim3,6 %3,6 %447 00032 %
Liv2,7 %2,9 %403 00029 %
Hero1,2 %1,4 %256 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,3 %892 00063 %
TV53,9 %3,7 %479 00034 %
Kutonen3,5 %3,2 %393 00028 %
Frii1,7 %1,5 %208 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %16 0001 %
TLC2,0 %1,7 %247 00018 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,7 %705 00050 %
STAR Channel5,3 %4,5 %376 00027 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %284 00020 %
Disney Finland8,2 %6,5 %502 00036 %
Paramount Network0,8 %0,7 %126 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %114 0008 %
Muut5,5 %5,3 %347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 197 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.