Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,7 %31,5 %1 162 00095 %
Yle TV214,0 %10,3 %1 049 00086 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,7 %912 00075 %
Yle yhteensä53,7 %45,5 %1 174 00096 %
MTV318,5 %25,5 %1 115 00091 %
Sub1,8 %2,5 %705 00058 %
AVA1,6 %1,5 %597 00049 %
C More Total1,1 %1,0 %169 00014 %
MTV yhteensä23,1 %30,5 %1 139 00093 %
Nelonen5,5 %7,6 %938 00077 %
Jim1,9 %1,6 %624 00051 %
Liv1,4 %1,6 %637 00052 %
Hero0,7 %0,9 %462 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,7 %1 011 00083 %
TV51,8 %1,7 %684 00056 %
Kutonen1,5 %1,0 %493 00040 %
Frii1,7 %2,0 %462 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %16 0001 %
TLC1,8 %1,3 %432 00035 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,3 %840 00069 %
STAR Channel1,1 %1,2 %441 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %471 00038 %
Disney Finland3,4 %2,7 %628 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %94 0008 %
AlfaTV1,4 %1,8 %578 00047 %
Muut1,8 %1,8 %263 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 185 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.