Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %23,1 %1 170 00084 %
Yle TV213,5 %10,5 %1 058 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %807 00058 %
Yle yhteensä41,4 %36,6 %1 244 00089 %
MTV316,1 %21,6 %1 159 00083 %
Sub3,7 %4,1 %810 00058 %
AVA2,2 %2,2 %620 00045 %
C More Total1,3 %1,1 %174 00013 %
MTV yhteensä23,2 %28,9 %1 214 00087 %
Nelonen8,1 %10,9 %995 00072 %
Jim2,7 %2,6 %661 00048 %
Liv2,2 %2,4 %663 00048 %
Hero1,3 %1,6 %525 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,5 %1 115 00080 %
TV53,3 %3,0 %766 00055 %
Kutonen3,1 %2,5 %634 00046 %
Frii2,1 %1,8 %491 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0002 %
TLC1,7 %1,4 %408 00029 %
Discovery Networks Finland10,7 %9,0 %975 00070 %
FOX2,5 %2,1 %507 00036 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %530 00038 %
Disney Finland5,2 %4,0 %716 00051 %
Paramount Network0,3 %0,3 %143 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %353 00025 %
Muut4,6 %3,5 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.