Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-34/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,3 %3 302 00067 %
Yle TV214,2 %10,6 %3 097 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 159 00044 %
Yle yhteensä44,7 %37,9 %3 742 00076 %
MTV317,4 %23,3 %3 376 00068 %
Sub3,3 %3,8 %2 265 00046 %
AVA1,9 %1,9 %1 628 00033 %
C More Total1,3 %1,3 %525 00011 %
MTV yhteensä23,9 %30,3 %3 676 00074 %
Nelonen7,4 %10,1 %2 902 00059 %
Jim2,5 %2,3 %1 823 00037 %
Liv2,0 %2,1 %1 791 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 295 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,8 %3 306 00067 %
TV52,7 %2,5 %2 040 00041 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 606 00033 %
Frii1,8 %1,8 %1 202 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 144 00023 %
Discovery Networks Finland9,2 %8,1 %2 720 00055 %
FOX2,4 %2,2 %1 415 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 336 00027 %
Disney Finland4,9 %3,9 %1 968 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %386 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 063 00022 %
Muut3,5 %3,1 %1 086 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 217 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.