Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
Viikot: 1-30/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,2 %3 313 00067 %
Yle TV214,4 %10,7 %3 114 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 166 00044 %
Yle yhteensä44,5 %37,9 %3 760 00076 %
MTV317,6 %23,6 %3 406 00069 %
Sub3,3 %3,7 %2 279 00046 %
AVA1,9 %1,8 %1 638 00033 %
C More Total1,4 %1,4 %546 00011 %
MTV yhteensä24,1 %30,5 %3 703 00075 %
Nelonen7,4 %10,1 %2 924 00059 %
Jim2,5 %2,3 %1 827 00037 %
Liv1,9 %2,1 %1 794 00036 %
Hero1,0 %1,2 %1 309 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,7 %3 326 00067 %
TV52,6 %2,4 %2 043 00041 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 624 00033 %
Frii1,8 %1,8 %1 215 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %68 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 165 00024 %
Discovery Networks Finland9,1 %8,0 %2 730 00055 %
FOX2,4 %2,2 %1 425 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 350 00027 %
Disney Finland5,0 %3,9 %1 985 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %393 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 063 00022 %
Muut3,5 %3,1 %1 097 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 236 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.